Wednesday, November 5, 2008

Watch Wacth


Lama dah teringin nak pakai jam automatik semenjak jam aku hilang masa majlis perkahwinan adik lelaki aku dulu. Dulu pakai Seiko 5 jer... kehilangan amat dirasai. Pas tu masa TEKA keluarkan jam edisi sulong,, aku terus sambo.. tp jam tu jam bateri.. tp boleh la.. pakai je la..
...
buat seketika waktu
...

kalau jejalan kat soping komplek selalu suka belek2 jam kat kedai jam.. tu je yang mampu,, ntah apa angin aku ntah .. suka pulak design jam ni.. terutama pada features interface dan juga strap lock dia..
huhuhu.. kopak salak jugak aku dibuatnya.. masa tu.. bantai pakai duit bonus and topup la sikit duit gaji.. huhuhu rasanya jam ni. kalau ada rezeki tahan lama ..insyaALLAH..

.....
bukan nak berbangga
cuma meluah rasa dan keinginan yang selalu minta itu dan ini..
cukup dulu setakat ini..
ada rezeki tambah koleksi lagi....

8 comments:

pheeewit said...

samela jat.. aku dah lame teringin casio G-Shock C3 yg steel ion plating tuh.. tinguk rege rm600...bile nak beli.. huhuu.. stakat ni amik gambo die wat wall paper ajela.. heheh

Anonymous said...

Aku pulak kalau darihal jam ni tak berapa kisah sangat. Jam lama aku tu pun aku beli lambak punya jer. Tiga kilo 20 hinggit.. hehe

Jam yang baru aku pakai pulak 20 hinggit 3 jenis .. mabeles gila aku.

Anonymous said...

teringat jam seiko ayah yang menggunakan kuasa bateri + denyutan nadi. bila pakai di tangan auto je jam tu tak pakai bateri, dia pakai nadi si pengguna. jam klasik, tahun bila ntah dia beli.

alFatihah untuknya... ameennnnc

jagoan said...

bro, pakai jam dinding cara jugak.

kembara said...

bro, betul ke jam buzz mecanique ni jam Germany bikin... cuba search kat internet, kurang sangat info pasal jam ni.. musykil gak. ke jam shang hai ni... akupun baru jerk beli ni

izzat said...

tula kembara..
gua pong x tau..
info dalam internet mmg kurang... macam cap ayam je..
x pe ada rejeki lebih.. blh angkat ORIS pulak...

Anonymous said...

oh ya..lupa nak bagitau..jam Buzz dan Wohler ni walaupun berjenama lain tapi material dan enjin nya 100% sama...tak tau sebab apa...mungkin tokey dia adik beradik kot.. Sama juga lah dgn jam jenama Rolex dan Tudor...enjin dan material sama cuma nama dan harganya saja lain2..sebab tokey Rolex adalah abang kepada tokey Tudor..

Anonymous said...

1)actually..jam buzz mechanique dan wohler x dipasang di germany langsung.ia dipasang di asia..probably china.kerana..jam yg dibuat di germany akan tertulis "made in germany" dan kriteria untuk meletakkan "made in germany " lebih kurang macam "swiss made" di mana parts dan pemasangan perlu dilakukan di country of origin.brand seperti glashutte original,a lange and sohne dan union glashutte semua mempunyai tulisan "made in germany" di atas angka 6 di muka jam.dan jam2 sebegini di sekitar ribu,puluh dan ratusan ribu ringgit.
2) jam rolex dan tudor tidak sama langsung kecuali brandnya abang dan adik.rolex menggunakan enjin in-house di mana dia manufacture enjin seniri manakala tudor mengambil enjin ETA yg lebih murah.jadi tudor x sama seperti rolex.macam union glashutte untuk market sederhana manakala glashutte original untuk high end market.dari segi kualiti binaan casing,strap,polishing,hand decoration etc juga berbeza.senang cerita..lagi mahal jam tu..lagi berkualiti jam tgn tu..